Friday, 22 April 2011

Hari Bumi!!!

Assalamualaikum & salam sejahtera..

selamat hari bumi me ucapkan,
jage lah alam bumi kite coz sekarang ni bumi kite terasa panas sgt
pagi2 pun dah rase panas,
even lepas mandi malam pun me rase panas sgt
lebih2 lagi lau pasang lampu..
me lau dok kat umah tgk tv, me tutup semua lampu kat ruang tamu,

skrang ni bertambah lagi ngan sana sini semuanye
pakai plastik, g beli makanan pun pakai polistrin & plastik,
tau tak yang dua barang ni payah nak lupus..
tapi nak buat mcm mane coz ni
dah jadi amalan budaya kite..
me sokong kerajaan malaysia
yang buat hari sabtu hari tanpa plastik beg.
Tahniah!!

selamat hari bumi yang ke 40
jagelah bumi kite semua semua
salam sayang,
siezueka

p/s< teringat lagu patriotik satu malaysia..



2 comments:

Anonymous said...

selamat hari bumi

siezuka... said...

jage bumi kite ok..