Tuesday 30 August 2011

Merdeka raya



Alhamdullillah nak berlabuh sudah permulaan hari raya.. Kekenyangan me hari ni, almaklumlah semua makanan ade dari nasi dagang, nasi bukhari, ketupat, dodol, rendang ayam.. oooohhh semuanya ada.. tapi me x nak cita pasal raya.. Me nak cita pasal kemerdekaan.. Tahun ni sambutan untuk kemerdekaan pada rakayat malaysia amatlah sederhana pada pandangan mata me, sebab rakyat malaysia lebih tertumpu pada sambutan hari raya..

Me bersyukur sangat-sangat sebab dilahirkan di negara yang amat aman dan damai, rakyat yang bersatu padu, pelbagai kaum, dan yang paling utama syukur alhamdullillah negara kita dijauhi dari bencana alam.. Me sangat bangga jadi anak malaysia.. teringat lagu saya anak malaysia..



Saya anak malaysia



Tiap-tiap tahun tanggal 31 Ogos negara kita akan menyambut Hari kemerdekaan. Tapi sambutan hari kemerdekaan tahun ni akan disambut secara rasmi pada 16 september 2011 iaitu bersamaan dengan hari Malaysia disebabkan hari kemerdekaan jatuh pada hari raya aidilfitri. Tahun ini dengan tema "1 MALAYSIA: TRANSFORMASI BERJAYA, RAKYAT SEJAHTERA".

Raya-raya jugak, me nak ucapkan selamat menyambut Hari Merdeka untuk semua rakyat malaysia..




Salam sayang,
NURUL



No comments: