Pagi ni masa drive kete, sambil sambil dengar radio Hot FM.. diorang bincang topik salah dengar.. kesnya berpunca dari pilot dia nak umumkan lebih kurang macam ni "Got Mom in board" sebab mom tu kawan baik mak dia.. tapi penumpang dengar "Got bom in board" haru biru kapal terbang..
Kes salah dengar ni memang sentiasa oppss bukan sentiaa wajib ada.. al sebabnya.. me keja bahagian customer service.. ad step by step dia..mula mula customer call kita jawab.. then lepas dah register semua call, kita kena call technician then kena arrange technician pergi service..masa nak bagi call dekat technician tulah hari hari ade kes salah dengar.. kena bagi full detail, nama company, alamat, no. telefon bagai.. kebiasaanya masa nak bagi alamat lah selalu ada masalah.. orang cakal level 2 dia cakap level 3, orang bagitahu seksyen 2 dia pergi seksyen 12.. macam macam hal.. dah pergi salah tempat call kita marah2.. kita baca balik alamat yang betul.. baru nak mengaku kesalahan.. macam macam lah technician ni.. kadang kadang kita pening ngan diorang tapi kena waktu cuti technician tak ramai rindu plak bunyi bising diorang tu.. bak kata diorang lah penghibur kami..
Korang plak macam mana ade tak kes salah dengar? Mesti ada kan.. share sikit.. nak tahu jugak.. hehehehe :)
Salam sayang,,
NURUL
15 comments:
rindu ke..;)
hahahaha.rindu kat technician ek??hehehe
Cik May: Rindu bunyi bising macam pasar tu jer.. ;)
Boni: Rindu bunyi bising diorang jer.. hihihihihi
uish.. bahaya gak bila salah dengar ni tau.. macam-macam boleh jadi.. huhu..
hahaha selalu la juga salah dengar.
tp salah kan org tu suara xbetul.hahahhaha
kalau dlm cust service leh salag dgr abisla....mahu mengamuk cust tu......
nurul ok ke keje cust service? slalu stress keje mengadap cust yg byk karenah
fuhhh blh imagine mcm mana paniknya penumpang kapal terbang tu bila dengar ada bom dalam kapal tu hahaha
Madam: Tulah pasal.. bahaya sungguh..
Syafiqakarim: bestnye kalau dapat lepaskan salah macam tu jer.. hehehee
kak Faz: x pernah plak salah dgr ngan cus, sebab biasanya kt akan check semua detail customer.. ;)
Kekadang jer stress kak Faz..sebab cus nak suh kita g svc brg dia.. so dia baik2 lah.. Tapi ade jugak customer gila, lbih2 lagi boleh yg berlagak.. pastu plak technician janji ngan cus x f/up.. yang tu tadah jelah telinga dgr cus bebel.. kita hanya boleh mintak maaf je bg pihak technician.. ;)
Mak Dara: Tulah kan.. sian plak dekat penumpang.. hehehe ;)
hikhik..btol tu..kalau xriuh bukan keje la namenye..boring..haha
salah dengar??? baru abca blog boni JLL3.. LIWAT dan LAWAT!! wakakakakakakaaa
sib baik penumpang flight tu tak terjun keluar..:O
Diah: tulah.. pagi tu macam pasar..lepas diorang keluar, terus sunyi.. ;)
KID: hehehee.. boni punya cita lagi lawak.. ;)
Adibah: tulah pasal.. hehehee ;)
Post a Comment